Testování a výzkumy uživatelů Testování a výzkumy uživatelů

Testování, analýzy a výzkumy uživatelů

zajímá mě analýza statistik, testování uživateli

Testování uživateli

Zjistíme, zda je Váš web ideální místo pro cílovou skupinu uživatelů. Dokážeme Vám odpovědět na tyto otázky:

  • Líbí se Vašim uživatelům design - grafika webu?
  • A co navigace, není moc složitá?
  • Čtou se propagační texty na webu dobře, jsou srozumitelné?
  • Co uživatelům chybí a jaké funkce nejraději využívají?
  • A další...

Uživatelské testování probíhá s opravdovými lidmi. Ukážeme jim Vaše stránky a sledujeme jejich reakce. Tímto zjistíme odpovědi na výše položené otázky, uvidíme, jak snadno se Váš web používá, zda si lidé s chutí přečtou informace o produktech nebo nabízených službách. Jak probíhá uživatelské testování...

  1. Vybrání vhodného vzorku uživatelů. Ten se volí podle skupiny, na kterou je web cílen, např.: studenti, ženy 15-35 let, všichni 18+ apod. Skupina uživatelů se vybere po konzultaci s klientem.
  2. Krátké představení webu uživateli
  3. Zadání úkolů uživateli. Jsou to běžné věci, které chceme aby uživatel na webu vykonal, např.: registrace, nalezení kontaktu, zadání kalkulace, objednávka konkrétního zboží, vyhledání informací apod.
  4. Samotné testování, při kterém uživatele sledujeme. Pro přesnější výsledky testování lze použít také "oční kameru". Tato metoda se jmenuje eye-tracking.
  5. Doplňující otázky uživateli. Doptáme se na různé pocity a dojmy z testování.
  6. Vyhodnocení výsledků testu. Přehledné vyhodnocení pak předáme klientovi a navrhneme změny, které povedou ke zlepšení a optimalizaci webové prezentace.

Jaké jsou výhody při testování uživateli?

  • Neocenitelný a jedinečný přínos zkušeností reálných uživatelů s používáním Vašeho webu.
  • Často se objeví chyby, které nikdo nečekal. Jsou to jen malé detaily, které mnohdy rozhodují.
  • Zákazníci se na Vašem webu budou cítit mnohem lépe. Navigace i vzhled jim budou šity na míru tak, aby padly přesně do jejich vkusu.
  • Zjistíte, jakým směrem a způsobem web rozvíjet a budovat do budoucna tak, aby uživatelům co nejvíce "seděl".
  • Získáte komplexní poradenství a pomocnou ruku při řešení nalezených chyb.

Analýza statistik

Nasazením analytických nástrojů dokážeme zjistit kolik uživatelů na Vaše stránky opravdu přijde, odkud uživatelé přicházejí, jak a proč se na webu pohybují, kolik času na Vašem webu stráví, jaké stránky se jim nelíbí a web na nich opouštějí. Přesvědčte se!

"Zrcadlo zrcadlo... která stránka je na našem webu nejnavštěvovanější?"

Popularita stránek

Zjistíme, které stránky uživatelé na Vašem webu nejčastěji navštěvují. Odkud na ně přicházejí a proč. Prozkoumáme také možnosti jak dostat uživatele na obsah, který je pro vás důležitý. Naservírujeme ho uživatelům tak, aby byl pro ně to nejzajímavější místo na internetu.

Odkud, kam?

Vhodným zaznamenáváním pohybu uživatelů na webu budeme schopni zjistit kudy z nudy :)... tedy kudy se uživatelé na Vašem webu pohybují, jakou stránkou vstupují a kudy odcházejí. Optimalizací se pak pokusíme dostat uživatele tam, kam potřebujete.

Čte si to vůbec někdo? Není to na tom webu zbytečně?

Čas strávený na různých stránkách

Víte, že jde měřit i to, jak dlouho se uživatel na Vašich stránkách zdržel? Je to důležité pro zjištění zda uživatele obsah zajímá, nebo jestli netápe jak dál. Důkladnou analýzou zjistíme příčiny, proč si nepřečte to co chceme, nebo proč tak dlouho přemýšlí nad objednávkou a nakonec odejde? Přijdeme na to... uvidíte!

Vyplatila se ta registrace na Seznamu?

Z jakých stránek k Vám uživatelé nejčastěji přichází

Dozvíte se, kde jsou zdroje Vaší návštěvnosti. Budete díky tomu lépe vědět, jací uživatelé k Vám přicházejí a co očekávají. Který z partnerů Vám přinesl nejvíce klientů?

Neexistující stránky

Můžeme také jednoduše identifikovat "mrtvé" linky na Vaše stránky. Pokud stránky obnovujete, aktualizujete, modernizujete, zjistíte, že lidé chodí na Váš web přes odkazy, které vedou přímo na stránky, které už dávno neexistují (nebo máte nějaký chybný odkaz přímo u vás). Proč o tyto uživatele, budoucí zákazníky, čtenáře... přicházet?

Něco navíc...

Ze statistických nástrojů Vám také zjistíme na jaká klíčová slova Vás uživatelé našli na seznamu, google, nebo kdekoliv jinde. Z jakých webů nebo i koutů světa (dokonce i měst) k Vám lidé přicházejí. Jak se mění návštěvnost v závislosti na čase, denní době. Jaké technologie Vaši návštěvníci používají...?

Kolik z uživatelů vidělo tu nádhernou Flash animaci?

Proč máme velkou návštěvnost, a přesto žádné objednávky?

Zvýšila se návštěvnost po té reklamní akci? Je to opravdu díky té reklamě?

Proč analyzovat chování uživatelů?

  • Dokážete identifikovat špatné věci (místa, která se uživatelům nelíbí) na Vašem webu a odstranit je.
  • Zjistíte odkud a jak k Vám uživatelé přicházejí.
  • Budete vědět kudy procházejí, kde se zastavují a kde odcházejí.
  • Uvidíte, jak vás lidé našli, jaká klíčová slova použili.
  • Uživatelé budou spokojenější, budou se k Vám raději vracet, protože vždycky jednoduše našli to, co hledali.
  • Vše dostanete v přehledné a jednoduše interpretovatelné formě. Součástí je samozřejmě také navrhované doporučení vylepšení.

Jak získat slevu?

Rádi pro Vás budeme tyto analýzy provádět pravidelně, například každý měsíc, každé tři měsíce nebo jednou za půl roku. Díky tomu získáte lepší přehled o uživatelích Vašeho webu a samozřejmě i výhodnější cenu. Na všechny tyto otázky Vám dokážeme odpovědět! Chce to jen minimálně 1 měsíc času na sběr dat o uživatelích Vašich stránek.

Podívejte se také na sledování oční kamerou - EYE tracking.

AREAL SYSTEMS s.r.o.
všechny nabízené služby arealsystems

Testování a výzkumy uživatelů

Použitelnost webových stránek

Optimalizace pro vyhledávače

SEO a SEM analýzy

Analýza ze statistik návštěvnosti

Audit přístupnosti

Strategický plán

Tvorba webů

Programování client-server aplikací

Flash animace a hry

Multimediální CD a DVD

Psaní textů pro web

Design

Grafické práce

Správa obsahu - CMS

Internetový marketing

Zvyšování návštěvnosti

Správa obsahu webu

Servis webu